Blog

2017-05-02

Szabad súlyok vs. gépek

Az edzőterembe járók jól tudják, hogy nagy a dilemma a szabad súlyok és az erőfejlesztő gépek között, így mondhatjuk azt is, hogy erre a két táborra lehet osztani az edzőbe járó embereket. Nem a nagy igazságot szeretném megtalálni, hiszen mindenki saját maga dönti el, hogy mit és hogyan szeretne fejleszteni. Nézzük meg, hogy melyiket mikor is jó használni.

A szabad súlyos  gyakorlatok mellett szól:

1. Teljes mozgástartományban tudod megmozgatni az adott izomcsoportot

Itt adott a teljes szabadság, semmilyen gép nem szab határt a mozdulatnak, vagy a tartásnak. Ez felhatalmaz arra, hogy azt csinálhassa a tested amire természetesen építve van. Egy teljes mozgástartományos edzés alatt, az izom jobban meg van dolgoztatva, és nyújtva. Viszont jobban oda kell figyelni a gyakorlatokra, hiszen többrétű a terhelés, ami a testet éri, így nagyobb a sérülés veszélye is.

2. Nagyobb hangsúlyt kapnak a stabilizáló izmok

Szabad súlyokkal a synergista stabilizáló izmok aktivizálva vannak az edzésed ideje alatt. Ami segít az ízületek egészségének, és mobilitásának fenntartásában (abban az esetben ha helyesek a mozdulatok).

3. Összetett gyakorlatok a kalória égetésre

Abban az esetben, ha kevés idő áll rendelkezésedre, és hatékony akarsz lenni pár gyakorlattal, akkor ezek a típusú mozdulatok a legkézenfekvőbbek, pl.: felhúzás.  Nincs olyan izom, ami itt ne kapna szerepet, és ne lenne átmozgatva.

4.Végeláthatatlan variácó lehetőségek

A gépekkel való edzések során nagy többségüknél  csak az a mozdulat végezhető amire kitalálták, megtervezték. Így azok a mozdulatok állnak a rendelkezésedre amilyen gépek vannak az edzőteremben ahova jársz. Szabad súllyal csak 1 pár kézi súlyzóra van szükséged, és máris kinyílik a világ  végeláthatatlan kombinációk, és mozdulatok tömkellegét tudod megcsinálni. Fontos hogy egy izmot több szögből dolgoztassunk meg hogy különböző részeit érje az inger.Na ebben van segítségedre a szabad súly.

Gépek mellett szól:

1. Könnyű megtanulni a használatát

A gépek nagy részén látható egy piktogram, hogy mire, és hogyan kell használni helyesen, amivel megkönnyítik a felhasználó dolgát. Lecsökkenti a sérülések bekövetkezését. Jobban beilleszthető a kezdők edzésébe, és segít  megerősíteni a megcélzott izomzatot, hogy a kézi súlyzós edzésre való áttérés ne okozzon nehézségeket.

2. Izolációs célzott edzésekre tökéletes

Abban az esetben ha már izomzatod elért egy kellő vastagságot, erőt és stabilitást, és nem kell azzal foglalkozni, hogy hogyan kell tudatosan azt az izmodat edzeni, amit szeretnél, akkor a nagyobb izmokat hatékonyabban tudod megedzeni. Ez előnyös azoknak, akik már biztos alapokkal rendelkeznek, és tovább szeretnék csiszolni a fizikumukat, pl.: egy gépi fekve nyomás sokkal könnyebb, mint egy normál nyomás, és csak oda hat.

3. Segít neked  a nehezebb súlyokkal való edzésben külső segítség kérése nélkül

Ha új vagy a teremben, és  nincs meg a rutin a kézi súlyzók alkalmazásához, illetve  ha nem tudod áthidalni a két súly közötti űrt, akkor a gépek a barátaid lehetnek, hiszen ott könnyen lehet emelni a súlyokon, vagy ellenállásukon anélkül, hogy kockáztatnánk a sérülés veszélyét.

4. Tökéletes választás érettebb korosztálynak, vagy rehabilitációra

Vannak akiknek a fittségi szintje, erőnléte nagyon alacsony, vagy sérülésből, műtétből épül fel, akkor nekik szintén ezek az eszközök bizonyulnak jó választásnak, hogy gyorsan és biztonságosan érhessék el a céljukat. A gépek által biztosított izolációs mozdulat szintén segít, pl.: egy sérülés körbe edzésében, fájdalom mentesen.

Uncategorized @hu , , , , , ,
About Kiss Gergely
SWITCH THE LANGUAGE