Blog

2018-02-25

Sportoló Vs. Konditerem látogató


Sportoló vs. konditerem látogató

Mi a különbség?

 

Vajon hányan tesszük oda magunkat úgy igazán a teremben edzés közben, és hányan járunk csak azért személyi edzőhöz vagy csoportos órára, mert sportolni most divat? Vajon az egonk vezérel, amikor minél nagyobb súlyokat akarunk emelgetni, vagy tényleg a testünk fejlesztésé a cél? Kiss Gergely személyi edző tanácsaival nemcsak elgondolkodtat arról, hogy miért is járunk edzeni, de megoldást is kínál arra, hogy hogyan változtassunk hozzáállásunkon, hogy az egy életen át is kitarthasson.

 

Ki? Kiss Gergely, személyi edző

Hol? www.kissthetrainer.hu

 

Évek óta stagnál a fizikumunk? Ezért

A kondizás napjaink divatja, ami nem feltétlenül baj. A gond ott kezdődik, amikor az edzőtermeket bárként kezdjük el használni: munka után lemegyünk trécselni a barátokkal. Ezekben a kiscsoportos traccs partikon képtelenség valóban oda tenni magunkat, 110 százalékon edzeni, mert nem a saját határaink feszegetésével leszünk elfoglalva, hanem az aktuális pletykákkal. Úgy, ahogy dolgozni sem tudunk hatékonyan ilyen környezetben, úgy az edzés minősége is megsínyli a figyelmünk megosztottságát. Talán ez az egyik legnagyobb probléma, amiért a legtöbb teremlátogató évek óta rendszeresen jár edzeni, mégsem látja a fejlődést.

 

Külcsín vs egészség: melyik a fontosabb?

Ha jobban belegondolunk, nem a kondizás a divat, hanem a kinézet, amit a kondi által érhetünk el: kerek vállak, tónusos combok, kockás has, ez mind-mind elvárás a részünkről. Vagyis ha időt, energiát és pénzt ölünk a kondizásba, elvárjuk, hogy meg is legyen az eredménye, de ha lehet, minél gyorsabban. Pedig a kinézet a pénzérmének csak az egyik oldala, a belsőnk karbantartása is ugyan olyan fontos, vagy legalábbis annak kellene lennie, de ezt néha elfelejtjük. Néha nem árt emlékeztetni magunkat, hogy nem azért csináljuk ezt az egészet, hogy fél év múlva 40 kilóval is képesek legyünk guggolni, hanem hogy fittebbek, ügyesebbek és egészségesebbek lehessünk évek múlva is.

 

Minőség egy életen át

Bármi is legyen a célunk vagy a motivációnk, ha hosszú távon fenn szeretnénk tartani, akkor olyan életmódot, életritmust kell kialakítani saját magunknak, ami hosszútávon is fenntartható. Enélkül viszont, ha elértük a célunkat, meredeken zuhanhatunk vissza oda – vagy még mélyebbre – ahonnan elkezdtük. Ha a cél nem csak a zsírvesztés vagy az izomnövelés, akkor a hosszan tartó és fenntartható élet miatt egyéni igényeinkre és adottságainkra szabott edzéstervet kell összeraknunk úgy, hogy nem csak egy mozgásformára koncentrálunk. Ha csak súlyokat emelünk vagy csak futunk, akkor csak félig járunk sikerrel. A testünk egy komplett, összetett rendszer, amihez sportok egysége kell, hogy egyben tartsa.

 

Káros az egyoldalú sportolás

Ha csak a egyfajta mozgásformát űzünk, annak igen káros hatásai lehetnek a szervezetünkre nézve. Az egyoldalú sportolással beszűkül a mozgástartományunk, vagy az izmaink vagy a szív-és érrendszerünk nem lesz edzésben, valamint kevésbé leszünk képesek más edzésformákra. Ha teljes életet szeretnénk élni, vegyítsük a mozgásformákat.

 

Bukás az irreális elvárások miatt

Felejtsük el, hogy a legjobbak akarunk lenni. Ha tónusosak és jó állóképességűek szeretnénk lenni, akkor ne arra törekedjünk, hogy kimagasló eredményeket érjünk el egy-egy csoportos órán vagy egyénileg a konditeremben, hanem legyünk képesek belevágni bármilyen sportba, amibe csak szeretnénk. Így ha biciklizni, ha úszni, focizni vagy gyúrni szeretnénk, nem fogunk beszűkülni egy mozgástartományra, és gond nélkül élvezhetjük a teljes életünket. Ráadásul jobb aerob kondícióval hatékonyabb edzést lehet elérni, ami hosszútávon segíteni fog bennünket a céljaink elérésében.

A cikk megjelent a Diéta&Fitnesz magazin 2018 januári számában

https://www.facebook.com/dietaesfitnesz/

Kiss The Trainer személyi edző blogja , , , , , ,
About Kiss Gergely
SWITCH THE LANGUAGE